Ahad, 2 Julai 2017

Yamaha RS 100



Next, motor yamaha RS 100,dikeluarkan sekitar tahun 1975-2003 dan sudah mempunyai 3 keluaran yang berbeza sepanjang tempoh tersebut. Motor ini berkapasiti 100 cc, enjin 2 lejang, transmisi 4 gear(ada yg kata 5) , boleh mencapai kelajuan 104 km/h dan reka bentuk yang naked.Tank minyak boleh diisi sebanyak 9-11 liter(aku pun tak sure sebab sumber yang aku guna google,aku pun bukan pandai sangat bab2 motor ni,ehek). Aku sendiri konfius nak bezakan semua motor yg 100cc tak kira jenama la, tapi dari pemerhatian aku,ada certain benda yang boleh dijadikan perbandingan.


 Gear lever motor ni jenis single pedal,nak masuk gear kene tekan, nak buang kene songket. Selain itu, korang bole tengok dekat cover motor ni yang cuma tulis '100' sebagai trademark motor ni. 


Ni pula meter RS 100, berbentuk bulat dan cuma tunjuk meter km/h je(member aku kate ada yang siap meter rpm,kalau spec Malaysia tak tahu macam mana). Meter ni melekat dengan tapak ignition key.


Harga market motor ni yang aq usha kat mudah.my sekitar RM 3k(2017).

*cc: google dan otai2 motor sekalian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan